praktijk voor

 adem- en ontspanningstherapie | mindfulness

Herstel na Corona

 Veel coronapatiënten hebben het benauwd, zijn kortademig. Dat maakt ze angstig. Wat patiënten en ook artsen vaak niet beseffen: je kunt zelf veel doen om die spanningen te verminderen en daardoor sneller te herstellen.De methode van Dixhoorn wil mensen kennis laten maten met een ademhalingstechniek, waarbij je je hele lichaam gebruikt. Dus niet alleen ademt met je buik en ribben, maar ook met je armen en benen, je hoofd, nek en schouders, onder- en bovenrug en bekken.

Deze techniek zorg ervoor dat je zorgeloos kunt ademen, wat vooral voor coronapatiënten erg belangrijk is voor een sneller herstel. Veel ontspanningstechnieken proberen de ademhaling bewust te sturen, maar dan schop je – is Jan van Dixhoorn zijn ervaring – alles juist in de war. Dan ga je je zorgen maken, blijf je in je hoofd zitten. Doe ik het wel goed? Hoort dit zo te gaan?

Als je leert voelen hoe het ademen verloopt, kun je loslaten. Tijdens de behandeling zijn daar diverse oefeningen voor. Ook wordt de zogenoemde hoge ademhaling behandeld. Dus ademen vanuit de bovenkant van je borst. Vaak hoor je dat dat verkeerd is, maar dat klopt niet. Het is juist heel natuurlijk. Wat wel belangrijk is: je moet bij deze vorm van ademhalen ook voelen hoe die verloopt. Daar geef ik eveneens speciale oefeningen voor.
Veel van de ziektekostenverzekeringen vergoeden de methode van Dixhoorn. Kijk in uw polisvoorwaarden!

stuur een bericht naar Jort

Mindfulnesstraining

De mindfulnesstrainingen starten in juni weer. Dit keer op een prachtige locatie in Rotsterhaule. Wat ook bijzonder is: buiten in een reuzachtige tent waarbij wij ons aan alle regels en afspraken kunnen houden die tot dan toe gelden.  Individuele mindfulnesstrajecten starten op een moment dat het u past. Voor meer informatie, mail of bel: jort@jort.nl | 0620834107

De Praktijk van Jort

De praktijk van Jort heeft aandacht voor klachten en problemen die samen hangen  met mogelijk een te hoge spanning. Deze spanning (of overspanning) wordt vaak opgebouwd in periodes van drukte, thuis of op het werk of door ziekte. Door deze spanningen kunnen verschillende spanningsklachten ontstaan. Denk daarbij aan slecht slapen, hoofdpijn, een opgejaagd gevoel, stress, burn-out, nek- en rugklachten of hyperventilatie. Adem- en ontspanningstherapie | Mindfulness kan helpen met deze overspanning om te gaan en de spanningsklachten te verminderen.

Adem- en Ontspannings therapie

Adem- en Ontspanningstherapie (AOT) volgen van Dixhoorn is een methode die leert om te gaan met een te hoge spanning. Hiermee zijn spanningsklachten te verminderen en helpen bij stress of een burn-out. Door ademtherapie met ontspanningstherapie te combineren wordt de natuurlijke adembeweging hersteld en leer je lichamelijk en geestelijk te ontspannen. De Methode Van Dixhoorn legt de relatie tussen de adembeweging en de wervelkolom, waardoor de adembeweging op een natuurlijke manier wordt beïnvloed. Zelfs mensen die al benauwd worden als ze aan het ademen denken, kunnen daarom baat hebben bij een behandeling.

meer informatie over de adem- en ontspanningstherapie

Mindfulness

 Mindfulness gaat over de kunst om aanwezig te zijn in het hier en nu. Met mindfulness leef je intenser en bewuster. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker.  De geest wordt rustiger.

maar ook………

Workshops
anderen gingen u voor  zowel particulier als bedrijf

klanten die u voor zijn gegaan