praktijk voor

 adem- en ontspanningstherapie | mindfulness

Corona update

De contactberoepen openen de deuren.

Maak een pas op de plaats en sta eens stil bij de gevolgen van wat afgelopen periode op ons pad is gekomen. Wat zijn de klachten? Speelt spanning hierin een rol? Is het de moeite waard om daar aandacht aan te besteden? Ben jij de moeite waard?

Adem- en ontspanningstherapie en mindfulness kan je hier bij helpen. Misschien nu de tijd om eens een afspraak te maken. De meeste ziektekostenverzekeringen vergoeden! Kijk in je polis!

Mindfulnesstraining

Tot 15 maart is er sprake van een lockdown wat betreft de mindfulnesstraining voor groepen.  Individuele mindfulnesstrajecten starten op een moment dat het u past. Voor meer informatie, mail of bel: jort@jort.nl | 0620834107

De Praktijk van Jort

De praktijk van Jort heeft aandacht voor klachten en problemen die samen hangen  met mogelijk een te hoge spanning. Deze spanning (of overspanning) wordt vaak opgebouwd in periodes van drukte, thuis of op het werk of door ziekte. Door deze spanningen kunnen verschillende spanningsklachten ontstaan. Denk daarbij aan slecht slapen, hoofdpijn, een opgejaagd gevoel, stress, burn-out, nek- en rugklachten of hyperventilatie. Adem- en ontspanningstherapie | Mindfulness kan helpen met deze overspanning om te gaan en de spanningsklachten te verminderen.

Adem- en Ontspannings therapie

Adem- en Ontspanningstherapie (AOT) volgen van Dixhoorn is een methode die leert om te gaan met een te hoge spanning. Hiermee zijn spanningsklachten te verminderen en helpen bij stress of een burn-out. Door ademtherapie met ontspanningstherapie te combineren wordt de natuurlijke adembeweging hersteld en leer je lichamelijk en geestelijk te ontspannen. De Methode Van Dixhoorn legt de relatie tussen de adembeweging en de wervelkolom, waardoor de adembeweging op een natuurlijke manier wordt beïnvloed. Zelfs mensen die al benauwd worden als ze aan het ademen denken, kunnen daarom baat hebben bij een behandeling.

Mindfulness

 Mindfulness gaat over de kunst om aanwezig te zijn in het hier en nu. Met mindfulness leef je intenser en bewuster. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker.  De geest wordt rustiger.

Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren. Hierdoor vang je stressprikkels eerder en beter op en ga je anders om met gedachtepatronen die niet behulpzaam zijn.      Er ontstaat een hogere mate van bewustwording en je kunt beter je grenzen bewaken.

maar ook………

Workshops
anderen gingen u voor  zowel particulier als bedrijf

klanten die u voor zijn gegaan